Główne założenie na rok szk. 2023/2024:
„STARAM SIĘ ZACHOWYWAĆ GRZECZNIE I UCZE SIĘ ŻYĆ ZDROWO I BEZPIECZNIE. JESTEM SAMODZIELNY W DOMU I W PRZEDSZKOLU”
POPRZEZ
kształtowanie u dzieci zachowań społecznie akceptowanych
budowanie kulturalnego stylu bycia
kształtowanie umiejętności zapobiegania i rodzenia sobie w sytuacjach trudnych
kierowanie się zasadami bezpieczeństwa
NASZA MISJA
- Kształtowanie u dzieci zachowań społecznie akceptowanych, budowanie kulturalnego stylu bycia, kształtowanie umiejętności zapobiegania i radzenia sobie w sytuacjach trudnych, kierowanie się zasadami bezpieczeństwa.
- Podejmowanie działań mających na celu budzenie miłości regionu i Ojczyzny poprzez ugruntowanie poczucia tożsamości regionalnej, narodowej, europejskiej z podkreśleniem wagi tradycji rodzinnych.
- „Świat jest duży i piękny – aby umieć w nim poruszać się, pragnę poznać, co jest dobre, a co złe” - – budowanie dziecięcego systemu wartości – poszanowanie praw dziecka, praw człowieka.
- Wszechstronne stymulowanie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez kształtowanie jego zainteresowań przyrodniczych i matematycznych.
- Aktywizowanie różnorodnej i swobodnej działalności twórczej z uwzględnieniem możliwości wychowanków, ich zainteresowań i uzdolnień.
CELE:
-
- organizowanie i udział w konkursach matematyczno- przyrodniczych,
- działalność bezpośrednia dzieci w środowisku przyrodniczym: spacery, zabawy badawcze, obserwacje,
- udział w uroczystościach o tematyce przyrodniczo – matematycznej: Dzień Ziemi, Powitanie wiosny
- zorganizowanie akcji charytatywnej na rzecz zwierząt,
- zbieranie surowców wtórnych: aluminium, butelki pet, baterie, zakrętki itp.
- tworzenie kącików matematycznych, przyrodniczych, badawczych, systematyczne ich doposażenie,
- prowadzenie upraw w kącikach przyrody,
- prowadzenie gier i zabaw o tematyce ekologicznej w salach i ogrodzie,
- zorganizowanie akcji „Sprzątanie Świata”,
- wprowadzenie kodeksów ekologicznych zgodnie z potrzebami i możliwościami dzieci,
- udział dzieci w zabawach badawczych dotyczących przyrody ożywionej i nieożywionej,
- organizowanie spotkań w przedszkolu ze zwierzętami domowymi i egzotycznymi
- prowadzenie kółek zainteresowań o charakterze matematyczno- przyrodniczym,
- rozwijanie umiejętności matematyczno – przyrodniczych poprzez kodowanie i stwarzanie sytuacji edukacyjnych